Parma Van Loon
Delia's crossing
3
Baarn: De Kern, 2009
351 p.
9789032512033 (hardback)

Na de dood van haar ouders verhuist Delia van Mexico naar haar tante in de Verenigde Staten. Ze wordt hier behandeld als een dienstmeisje tot het vriendje van haar nicht belangstelling voor haar krijgt. Na een dramatische gebeurtenis vlucht Delia terug naar Mexico. Eerste deel van een nieuwe driedelige serie. Het verhaal heeft de van deze schrijfster bekende elementen: een knap, onschuldig meisje wordt vernederd door haar familie en misbruikt door mannen met macht en geld. Gelukkig heeft ze een goed contact met haar neef die zo zijn eigen geheimen heeft en ontmoet ze de ware liefde. Een happy end zit er echter voorlopig niet in, gezien het feit dat er meer delen zullen volgen. Een aanrader voor de liefhebbers van deze schrijfster. Normale druk.

Over Virginia Andrews

Cleo Virginia Andrews, beter bekend als V. C. Andrews of Virginia C. Andrews (Portsmouth, 6 juni 1923 - Virginia Beach 19 december 1986) was een Amerikaanse romanschrijfster. Virginia Andrews' boeken behoren tot de genres gothic horror en familiegeschiedenis. Veel boeken hebben te maken met familiegeheimen en verboden liefde. Haar bekendste boek uit de Dollanganger-serie is Flowers in the Attic (Bloemen op Zolder) uit 1979. Dit is een verhaal over vier kinderen die op de zolder van hun fanatiek-religieuze oma worden verstopt.

Andrews overleed op 63-jarige leeftijd in 1986 aan borstkanker. Haar romans waren zo succesvol dat na haar dood door haar erfgenamen een ghostwriter, Andrew Neiderman, werd ingehuurd om meer verhalen te schrijven onder haar naam.

Leven en werk

Andrews werd geboren in Portsmouth, Virginia, als jongste kind en enige dochter van de Andrews familie. Als 15-jarige viel Andr…Lees verder op Wikipedia