DET, Detective, Thrillers
Echo park
Michael Connelly
London: Orion, 2006
405 p.
0-75286-584-6 0-75287-407-1 9780752865843

Een rechercheur in Los Angeles wordt opnieuw betrokken bij een van zijn onopgeloste zaken, de verdwijning van een jonge vrouw. Hij voelde zich altijd erg betrokken bij die zaak en nu er een nieuwe opening is, doet hij graag mee: er is een gevangene die bekend heeft die moord gepleegd te hebben en hij wil tonen waar hij haar begraven heeft. Ondanks de beveiling ontsnapt de gevangene, wel is het graf gevonden. De hoofdpersoon doet, ondanks tegenwerking van zijn eigen afdeling, verder onderzoek naar de ontsnapte moordenaar. Samen met een bevriende FBI-agent, lost hij de zaak op en ontdekt daarmee ook een dubbelrol van zijn chef. Een aardig, goed geschreven en spannend verhaal met een goede sfeertekening. De hoofdpersoon wordt als normaal mens neergezet, kompleet met fouten. Toepasselijke omslag met grote groene en witte letters.

Over Michael Connelly

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Larry D. Moore

Michael Connelly (Philadelphia, 21 juli 1956) is een Amerikaanse schrijver van thrillers.

Michael Connelly wist al op jonge leeftijd dat hij schrijver wilde worden; hij was een grote fan van de boeken van Raymond Chandler. Hij ging journalistiek studeren aan de universiteit van Florida en koos 'creatief schrijven' als bijvak. Na zijn afstuderen in 1980 werkte hij als misdaadverslaggever bij kranten in Daytona Beach en Fort Lauderdale. In 1986 werd hij genomineerd voor de vermaarde Pulitzer-prijs voor een artikel over een vliegtuigongeluk dat hij samen met twee collega's had geschreven. Door deze nominatie kreeg hij een baan aangeboden als misdaadverslaggever bij de Los Angeles Times, naar eigen zeggen "de meest prestigieuze krant van de Amerikaanse westkust".

Na tien jaar gewerkt te hebben als crime reporter vond Connelly dat hij klaar was voor zijn eerste thriller. The Black Echo was gebasee…Lees verder op Wikipedia