Ineke Lenting
Fractured
14
Amsterdam: Cargo, 2014 | Andere uitgaves
436 p.
9789023488231 (paperback)

Uit haar voorgaande boeken weten we al dat Karin Slaughter er niet van houdt haar lezers aan het lijntje te houden. Ook Versplinterd is amper tien bladzijden ver of er zijn al twee doden gevallen, en wel in Ansley Park, een van de duurste residentiële wijken van Atlanta.

Wanneer Abigail Campano thuiskomt, merkt ze dat er is ingebroken. Ze vliegt de trap op en treft daar niet alleen het lijk van dochter Emma aan, maar ook de moordenaar die over het lichaam staat gebogen. Hij stapt op Abigail toe, met een mes in zijn hand, en na een worsteling doodt Abigail de indringer met haar blote handen. Het Georgia Bureau of Investigation stuurt Will Trent ter plaatse, als waarnemer, want de zaak behoort officieel toe aan de politie van Atlanta. Trent vindt in de bloedsporen onderaan de trap echter forensisch bewijs dat de politie over het hoofd heeft gezien en binnen enkele minuten heeft hij de zaak overgenomen. Al snel ontdekt hij ook dat het lijk op de eerste verdieping niet Emma…Lees verder
Als Abigail Campano thuiskomt, treft ze daar een moordenaar aan die zojuist haar dochter vermoord heeft. In het daaropvolgende gevecht doodt zij de moordenaar. Althans zo interpreteert zij de afschuwelijke scène zoals die zich afspeelde. Het meisje was echter niet haar dochter, maar haar vriendin en de moordenaar probeerde haar juist te helpen en was al dodelijk gewond. Haar dochter is ontvoerd. Agenten Will Trent van de politie van de staat Georgia en Faith Mitchell van de politie van Atlanta proberen de daders en het meisje op te sporen in een race tegen de klok. Ze stuiten op niet verwerkte jeugdtrauma’s, gevaarlijke pedofielen en een muur van zwijgzaamheid. De schrijfster schuwt het gruwelijke niet, creëert boeiende personages en legt voldoende dynamiet onder de verhoudingen tussen de hoofdpersonen zodat er altijd spanning aanwezig is. Een verhaal dat geen moment verveelt en maatschappelijke problemen een prominente plaats geeft. Ongetwijfeld is Karin Slaughter een van de meest be…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia